Jakob Cigri van Hotel Royal Deventer over AdViDex Expertise BV.

Jakob Cigri, mede-eigenaar van het familiebedrijf Hotel Royal Deventer, kreeg op kerstavond 2023 de schrik van zijn leven toen er een vuurwerkbom voor de deur van zijn hotel ontplofte, zonder enige aanleiding. De schade was gigantisch en betekende een stilstand voor het hotel. Om zich in deze vervelende periode geen zorgen te maken over de afhandeling van de schade, schakelde Jakob AdViDex in.

Vuurwerkbom op Kerstavond

“Op kerstavond ging het alarm af. Het gebeurde ‘s nachts rond vijf uur. Vreemd, want er waren op dat moment geen gasten aanwezig. Kort daarna belde de meldkamer, en toen we naar het hotel reden, vertelde de buurman ons: ‘De hele voorruit is eruit geknald.’ Het was een vuurwerkbom. Zoiets hadden we nog nooit zoiets meegemaakt. De schade was enorm; de hele voorkant van het pand moest opnieuw opgebouwd worden.”

De eerste dag

“De politie, brandweer en recherche waren aanwezig, en de schade-experts van Salvage kwamen direct om de schade op te nemen. We waren echter niet tevreden met de eerste schadebeoordeling van de verzekeraar en besloten om AdViDex in te schakelen, omdat we via-via goede ervaringen over hen hadden gehoord. Anton werd ons contactpersoon en hij gaf ons meteen een goed gevoel: eerlijk en correct.”

Samenwerking met AdviDex

“Wat AdViDex onderscheidt, is dat ze écht met je meedenken. Ze begrijpen dat je niet zomaar even je deuren opent na een grote schade; alles moet 100% goed zijn. De entree, het hart van ons hotel, was het zwaarst getroffen door de explosie. Anton zei: ‘Als we open gaan, dan gaan we ook goed open’.

Dit werd ook zichtbaar bij de opening. Op advies van AdViDex vierden we onze heropening op 1 maart met een groot feest, bekostigd door het hotel. Zo’n 500 mensen kwamen erop af, en gasten konden vrij drinken. Dit vroeg om een investering, maar de media-aandacht en positieve publiciteit zorgden ervoor dat we uiteindelijk meer omzet en klanten kregen dan vóór de ramp.”

Communicatie en planning

“De communicatie met AdViDex verliep snel en soepel. Ze hebben een kantoor aan huis waar ik altijd welkom was. Als er iets is, bel ik Anton meteen weer op. Ik adviseer hem ook bij andere mensen, absoluut.”

“De grootste uitdaging was niet alleen het hotel herstellen, maar ook zorgen dat onze vaste gasten terugkwamen. Anton speelde hier een belangrijke rol in. Hij begeleidde het proces, maar stemde ook de samenwerking met de bouwbedrijven af. We hadden 1 maart als openingsdatum vastgesteld, en dat is gelukt. Het doel was om zo snel mogelijk, maar vooral goed, open te gaan.”

Hoe gaat het nu?

Het hotel en restaurant draaien beter dan ooit.

AdViDex in 3 woorden?

AdViDex is eerlijk, correct en betrouwbaar.

 

Heb jij schade opgelopen en twijfel je over de schadevergoeding? AdViDex helpt je met een onafhankelijke en deskundige schadebeoordeling.

Neem vrijblijvend contact op of kijk op onze website voor meer informatie.

Contact opnemen